|
anchor |
|
Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 76 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Kwiecień 10, 2008, 1:07:24
|
|
gogusia_n, a gdzie są takie przedszkola???? Super pomysł, żeby dzieciaczkom wprowadzać takie zabawy, szkoda, że tak mało osób ma do tego zapał. Swoją drogą ja pewnie niedługo poślę Anię to złobka/ przedszkola i byłabym przeszczęśliwa, gdybym trafiła na taką placówkę. Myślę, że wszystkie chętnie obejrzymy Twoje prezentacje - jeśli chcesz, to wrzuć je na e-dysk (nie wiem, czy masz już dostęp).
Maxin78 - jeśli chodzi o e-dysk - napisz do Tooli - najlepiej na priva. Ona zarządza e-dyskiem i pewnie poda Ci login i hasło. |
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
maxin78 |
|
Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 31 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Londyn
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Kwiecień 13, 2008, 6:19:20
|
|
dziekuje Toola za dostep:) |
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxin78 |
|
Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 31 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Londyn
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Kwiecień 13, 2008, 9:46:58
|
|
Powiem wam,ze Doman ma bardzo ciekawe podejscie,spodobalo mi sie co napisal:
" Każde dziecko w momencie urodzenia ma większą inteligencję potencjalną niż inteligencja której używał Leonardo da Vinci ,
Świat uważał, że wzrost i rozwój mózgu jest faktem z góry ustalonym i niezmienialnym, wprost przeciwnie – wzrost i rozwój mózgu jest procesem dynamicznym i ciągle się zmieniającym.
Jest to proces, który może zostać zatrzymany. Jest to proces, który może być zwolniony. Ale najbardziej znaczące jest to, że proces ten może zostać przyspieszony.
W celu przyspieszenia tego procesu dajemy dzieciom wzrokowe, słuchowe i dotykowe informacje o zwiększonej częstotliwości, intensywności i trwaniu zgodnie z systematycznym sposobem, w jaki ludzki mózg rośnie.”
im wcześniej zacznie się proces usprawniania lub nauczania dziecka tym
będzie on łatwiejszy, szybszy i przyniesie wiele sukcesów,
inteligencja to w zasadzie produkt trzech zjawisk:
umiejętności czytania,
umiejętności matematyki,
pewien zasób wiedzy encyklopedycznej.
Ostatnio zmieniony przez maxin78 dnia Kwiecień 13, 2008, 9:47:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxin78 |
|
Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 31 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Londyn
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Kwiecień 13, 2008, 9:51:06
|
|
Powiem wam,ze rowniez intensywan jest ta metoda.Ciezko by bylo pogodzic to z nauka czytania,chco jak D.zaleca powinno sie najpierw pracowac na bitami,a potem nauka czytania,hmmm....co co o tym myslec?
"Bity prezentujemy dziecku podczas kilku (3-4) sesji w ciągu dnia. Prezentujemy je seriami (seria - to 10 bitów z danej kategorii) np. pokazuję 10 planszy z owadami gdzie każdy owad to oddzielny bit. Najlepiej zorganizować to w ten sposób, aby usiąść naprzeciwko dziecka w odległości pół metra i po zapowiedzeniu kategorii (np. "Teraz pokażę ci owady") bardzo szybko prezentować jedną planszę po drugiej jednocześnie czytając umieszczone z tyłu napisy. Cała sesja powinna trwać 10-15 sekund, gdyż w takim czasie utrzymamy bez trudu uwagę nawet bardzo małego dziecka. Aby nie tracić czasu podczas prezentacji oraz nie rozpraszać dziecka, plansze powinny być wcześniej odpowiednio ułożone to znaczy napisami w stronę prowadzącego sesję. Do każdej kolejnej sesji należy zmieniać tylko ich kolejność. Bardzo ważne jest to; aby w trakcie prezentacji nic nie rozpraszało uwagi dziecka.
Najlepiej zacząć od prezentowania 10 bitów z 5 różnych kategorii trzykrotnie
w ciągu jednego dnia. W sumie czas, jaki poświęci się w ten sposób na naukę dziecka wyniesie tylko 20 minut! Jeden bit powinien być prezentowany około 30 razy, czyli 3 razy dziennie przez 10 dni. Jest to czas, jaki potrzebny jest aby mózg zapamiętał tę informację. W miarę postępu nauczania, bity mogą być zapamiętywane szybciej i wystarczy prezentować je 15 razy, (czyli przez 5 dni)."
Ostatnio zmieniony przez maxin78 dnia Kwiecień 13, 2008, 9:51:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
mama julci |
|
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Lipiec 17, 2008, 12:14:13
|
|
dopiero dołączylam do tego forum, ale zabawa w bity inteligencji bardzo mi sie podoba, gogusiu czy moglabyś podeslac mi swoje prezentacje
dziekuję |
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Laura |
|
Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 28 Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Październik 28, 2008, 2:12:47
|
|
Dziewczyny, a ja mam pytanie techniczne, bo ja pokazuję bity inteligencji swojemu dziecku w PP, i wygląda to tak, że najpierw jest plansza z dużym napisem rzeczy, a potem pojawia się obrazek tej rzeczy na drugiej stronie. Ja myślę, że to jest też nauka czytania jednocześnie, jak uważacie? Tylko się trzeba narobic zmieniając kolejność w prezentacji.
Ja nadal nie mam dostępu na e-dysk, mam kilka Waszych prezentacji, ale się one od siebie różną, jedne mają wyraźny napis, a potem obrazek na kolejnym slajdzie, a inne Wasze prezentacje mają tylko malutki napis na dole slajdu. To jak jest lepiej? Ja myślę, że chyba lepiej, jeśli dziecko ma przed sobą napisany wyraz wcześniej.
U nas takie prezentacje to hit, pokazałam już owoce, warzywa, głosy zwierząt, dzikie zwierzęta. |
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Template Boogie by Soso
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|
|
|
|
|
| | | |