www.naukaczytania.fora.pl :: Dzieci czytają i nie tylko
Forum www.naukaczytania.fora.pl Strona Główna
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

 
Rozwijanie 8 inteligencji dziecka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.naukaczytania.fora.pl Strona Główna -> Encyklopedia i Inteligencja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bugajka17




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Okolice Nowego Sącza

PostWysłany: Maj 15, 2008, 3:06:58
Poniżej prezentuję proste sposoby na rozwijanie 8 inteligencji u małych dzieci zacznę od inteligencji matemtyczno logicznej
Inteligencja matematyczno-logiczna to umiejętność liczenia i logicznego myślenia. Dziecko z rozwiniętą inteligencją matematyczno-logiczną:
•dąży do systematyczności,
•jest dokładne i cierpliwe,
•próbuje liczy przedmioty w swoim otoczeniu,
•chętnie rozwiązuje zagadki,
•lubi eksperymentować.
Rodzice mogą wspomagać rozwój tej inteligencji dziecka m.in. poprzez:
•zabawę w układanie historyjek obrazkowych,
•zabawę w projektowanie budowli z klocków (mosty, domy, tunele),
•prowadzenie prostych eksperymentów np. w czym podobny jest śnieg i wata,
•mieszanie z dziećmi różnych kolorów farb,
•zabawę w mierzenie przedmiotów np. stopami, palcami itp., - wprowadzać pojęcia szeroki, wąski, długi, dłuższy, najdłuższy itp.,
•liczenie z dzieckiem różnych przedmioty,
•regularne mierzenie i ważenie dziecka, zaznaczając wartości w tabelce i na wykresie, mówienie dziecku o ile centymetrów urosło i ile przybyło na wadze,
•sortowanie i klasyfikowanie różnych przedmiotów np. parowanie skarpetek,
•nauczenie rozpoznawania kształtów,
•grę w gry planszowe,
•ważenie na wadze kuchennej przedmioty, wprowadzać pojęcia lekki, ciężki, itp.,
•przygotowanie ciasta z dzieckiem, odmierzanie składników,
•układanie klocków, używać ich do pokazania wielkości i położenia np. na, za itp.,
•zabawę w gry porządkowe np. układanie rzeczy w szeregu od najmniejszej do największej,
•wyszukiwanie przeciwieństw np. mały miś i duży miś, dzień i noc itp.,
•układanie obrazków złożonych więcej niż z dwóch elementów,
•zabawy w odszukiwanie par, znajdowaniu różnić itp.,
•zabawy w zapamiętywanie przedmiotów (chowanie wybranego przedmiotu).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bugajka17




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Okolice Nowego Sącza

PostWysłany: Maj 15, 2008, 3:09:13
Inteligencja ruchowa to zdolności manualne oraz umiejętności posługiwania się własnym ciałem. Dziecko z rozwinięta inteligencją ruchową:
•cechuje się tak zwaną gibkością i elastycznością,
•jest precyzyjne w ruchach manipulacyjnych rąk,
•dynamiczne i ruchliwe,
•cechuje się kontrola nad ciałem i refleksem,
•lubi manipulować przedmiotami i dotykać je.
Rodzice mogą wspomagać rozwój tej inteligencji u dziecka m.in. poprzez:
•gry i zabawy ruchowe (zabawy z piką, turlanie, tory przeszkód, wspinanie się, wirowanie, itp.),
•taniec,
•zajęcia manualne (rysowanie, wydzieranie, malowanie, lepienie z plasteliny itp.),
•układanie klocków,
•improwizacje dramowe (idziemy pod wiatr, zbieramy owoce w sadzie itp.),
•ćwiczenia gimnastyczne,
•urządzanie wyścigów – kto pierwszy dobiegnie do drzewa itp.,
•nauczenie dzieci robienie przewrotu w przód,
•przytulanie dziecka
•robienie tzw. samolotu,
•klaskanie
•zabawy paluszkowe
•robienie masażyków
•śpiewanie piosenek przy których wykonuje się sekwencje ruchów,
•chodzenie por równoważni, krawężniku chodnika itp..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bugajka17




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Okolice Nowego Sącza

PostWysłany: Maj 15, 2008, 3:12:26
Inteligencja językowa to przede wszystkim zdolność komunikowania się za pomocą języka. Dziecko z rozwiniętą inteligencją językową:
•lubi dużo mówić,
•chętnie słucha opowieści i czytania bajek,
•często zadaje pytania,
•opowiada różne historie,
•szybko zapamiętuje i wdraża nowe słowa.
Rodzice mogą wspomagać rozwój tej inteligencji u dziecka m.in. poprzez:
•częste rozmowy z dzieckiem,
•codzienne czytanie dziecku,
•wprowadzenie nowego słownictwa
•uczenie dzieci rymowanek, krótkich wierszyków,
•wspólne wymyślanie bajek,
•uczenie globalnego czytania podstawowych wyrazów: oko, nos, mama, tata, itp.,
•zabawy logopedyczne np. naśladowanie szumu wiatru, syku węża, itp.,
•ćwiczenia oddechowe,
•gimnastykę buzi i języka,
•kreślenie linii poziomych i pionowych, kółek itp.,
•zabawę w rysowanie różnych kształtów na plecach palcem, piaskowej tablicy itp.
•śpiewanie piosenek
•opowiadanie o przeżyciach minionego dnia,
•pisanie literek na klawiaturze komputera lub maszynie do pisania
•oglądanie różnego rodzaju książek,
•rysujowanie po śladzie, łączenie kropeczek
•rozwiązywanie prostych labiryntów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.naukaczytania.fora.pl Strona Główna -> Encyklopedia i Inteligencja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

 

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Template Boogie by Soso
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin