|
mamuch |
|
Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 50 Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Marzec 4, 2008, 5:25:48
|
|
Mam nadzieję, że nie obrazicie sie, ze dałam cos trochę " z innej beczki" i to wrzuciłam to w nowy temat.
Jednak myślę, że to bardzo ważne , a jednoczesnie ściśle związane z uczeniem.
Na poczatek chciałbym namówić was ,żebyście przeczytały super sensowne i pomocne w wychowaniu książki 2 autorek: Faber i Mazlish - to tytuły: Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały.
Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły
Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały, jak słuchać, żeby z nami rozmawiały
Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole
Rodzeństwo bez rywalizacji
Wyzwoleni rodzice, wyzwolone dzieci
A to link do wydawnictwa
[link widoczny dla zalogowanych]
Dla mnie to biblia wychowania- najlepiej przeczytać póki dzieci są małe! |
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Mamsko |
|
Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Marzec 6, 2008, 12:49:19
|
|
Świetny pomysł! Sama się nad tym zastanawiałam . Może ujawnią się jakieś ekspertki wśród nas? Staramy się wszechstronnie rozwijać nasze dzieci, uczymy czytać, liczyć itp, ale jak wychować dziecko, żeby później samo chciało coś osiągnąć i potrafiło samodzielnie się uczyć? Pewnie wszyscy znają przypadki tzw "zdolnych leni", jak tego uniknąć? A z drugiej strony nie wychować dziecka nadmiernie ambitnego, które zawsze musi być naj i każdą porażkę przeżywa jak koniec świata?
Dzięki Mamuch za podpowiedź lektury i rozpoczęcie ciekawego wątku |
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
momoni |
|
Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 38 Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Kwiecień 24, 2008, 12:39:46
|
|
jestem właśnie w trakcie warsztatów dla rodziców opartych na wspomnianych książkach. w domu dzieją się rzeczy magiczne! moje relacje z małą zmieniają się z dnia na dzień, ale także z mężem i ogólnie otoczeniem - na plus. nie wiem, czy wystarczy samo przeczytanie książek, zwłaszcza, że czyta się je "jednym tchem"... same wiecie, jak trudno zmienić przyzwyczajenia i język w jakim się komunikujemy... nie mówiąc już o nauczeniu się odczuwania swoich emocji, mówienia o nich, nazywania emocji dziecka, uczenia go, co czuje i co może z tym zrobić.
ja sama postanowiłam sobie brać "na tapetę" jedną konkretną rzecz, np. sprzątanie zabawek i zachęcanie Julki do "współpracy", jak mamy to już za sobą, to uczymy się np. samodzielnie jeść itd...
generalnie w tym podejściu chodzi o mądre wyznaczanie granic, czyli kochanie i wymaganie.
jeśli są gdzieś w waszej okolicy warsztaty tego typu, to ogromnie namawiam, żeby się wybrać. to świetna inwestycja na przyszłość |
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
nowamisia |
|
Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 21 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Czerwiec 2, 2008, 9:34:56
|
|
Rzeczywiście, takie warsztaty to ciekawa rzecz. Na codzień pewnie popełniamy duzo błędów, których nie jestesmy nawet świadomi.
Momoni , a jak u Ciebie te warsztaty sie nazywają? Z chęcia poszukam w swoim mieście. |
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
momoni |
|
Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 38 Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Czerwiec 3, 2008, 11:22:00
|
|
warsztaty nazywają się "Szkoła dla rodziców i wychowawców", są prowadzone przez pedagogów/ psychologów przeszkolonych przez Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej (CMPPP - co za nazwa!).
Oto informacje z ich strony. na pewno można też znaleźć tam szczegóły o warsztatach w twojej okolicy:
http://www.cmppp.edu.pl/node/8706
Szkoła dla Rodziców i Wychowawców to program spotkań dla każdego, kto szuka sposobu na nawiązanie głębszych i cieplejszych relacji z dziećmi lub wychowankami.
Jego głównym celem jest wspieranie rodziców i wychowawców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi i młodzieżą. Nauka umiejętności lepszego porozumiewania się, refleksja nad własną postawą wychowawczą, wymiana doświadczeń, to małe kroki ku głębszej relacji, dającej zadowolenie, poczucie wzajemnej bliskości. To także nauka dialogu i kształtowanie więzi opartych na wzajemnym szacunku.
Główne motto Szkoły dla Rodziców i Wychowawców brzmi: Wychowywać to kochać i wymagać.
Ucząc umiejętności otwartego porozumiewania się w rodzinie program jednocześnie przyczynia się do budowania silnej więzi między rodzicami a dziećmi, co (zgodnie z wynikami badań J. D. Hawkinsa) sprawia, że jest on także programem profilaktycznym.
Program w dużej części bazuje na cyklu książek A. Faber i E. Mazlish pt. „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”, „Rodzeństwo bez rywalizacji. Jak pomóc własnym dzieciom żyć w zgodzie, żeby samemu żyć z godnością”, „Wyzwoleni rodzice, wyzwolone dzieci. Twoja droga do szczęśliwej rodziny”, „Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole”, „Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały. Jak słuchać, żeby z nami rozmawiały” (Wydawnictwo Media Rodzina).
Szkoła dla Rodziców i Wychowawców uczy nie tyle „metod” co budowania relacji w duchu podmiotowości i dialogu.
Tematyka zajęć:
Część I – Budowanie relacji dorosły − dziecko, a w tym:
* wyrażanie oczekiwań i ograniczeń tak, aby były przez dziecko respektowane,
* rozpoznawanie, wyrażanie i akceptowanie uczuć,
* aktywne, wspierające słuchanie,
* motywowanie dziecka do współdziałania,
* modyfikowanie niepożądanych lub nieodpowiednich zachowań dziecka,
* uwalnianie dzieci od grania narzuconych ról w domu i szkole,
* wspieranie procesu usamodzielniania się dziecka,
* budowanie realnego poczucia własnej wartości dziecka,
* konstruktywne rozwiązywanie konfliktów.
Część II – Wspieranie procesu budowania wzajemnych (opartych na więzi i szacunku) relacji między dziećmi:
* rywalizacja i zazdrość między dziećmi,
* kłótnie, bójki dzieci i różne inne trudności,
* problem sprawiedliwości, ulubieńców i egoizmu,
* wpływ ról na relacje między dziećmi.
Część III – dla rodziców i wychowawców nastolatków uwzględniająca problemy wieku dorastania:
* młodzieńczy bunt,
* pragnienie akceptacji,
* potrzeba decydowania o sobie,
* przedwczesne zainteresowanie seksem,
* narkotyki,
* niebezpieczeństwo mediów.
ja jestem na razie po części pierwszej. minęło trochę czasu od zakończenia... a umiejętności pozostały
ogromnie zachęcam wszystkich. |
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
nowamisia |
|
Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 21 Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Czerwiec 5, 2008, 11:38:13
|
|
Wielkie dzięki momoni Zaraz sobie poczytam. Brzmi bardzo zachęcająco.... |
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
mamuch |
|
Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 50 Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Wrzesień 12, 2008, 10:28:03
|
|
Nowamisiu ,
Tez byłam na takich warsztatach z mężem ( to najlepszy układ, jeśli da się)- i rzeczywiście bardzo godne polecenia jesli prowadzi je ktos sensowny. Wrzuc w googla warsztaty dla rodziców, Faber , mazlish, Poznań - wyskakuje troche propozycji np ta [link widoczny dla zalogowanych]
Na pewno częśc takich kursów jest płatnych, niekiedy słono, są tez ( Przynajmniej w moim miescie) darmowe- ja na taki chodziłam i był super!
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez mamuch dnia Wrzesień 12, 2008, 10:30:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
MarDeb |
|
Dołączył: 15 Sie 2009 Posty: 14 Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Sierpień 16, 2009, 11:46:42
|
|
Kluczem jest motywacja i to ta wewnętrzna. Trzeba dziecko pozwalć rozwijać swoje pasje i je wykorzystywać do pracy i uczenia się. My w przedszkolu używamy połączenia metody projektów i psychologii behawioralnej. |
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Template Boogie by Soso
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|
|
|
|
|
| | | | | |